Importer un fichier GPX

Pantà de Sau-Tavertet-La Miradora-Pla del Castell-Puig de la Força-Pantà de Sau

L’inici d’aquesta ruta circular és a la zona de pícnic i esbarjo del Pantà de Sau.
Un cop passada la pressa del Pantà de Sau, quan s’ arriba a l’Hostal de la Riba, es segueix la pista que ens porta al Club Nàutic, i un cop passat el Club, al cap de poc, arribem a la zona de pícnic.
Mentre ens anem preparant per començar la caminada contemplem i fotografiem el famós campanar del pantà de Sau , ja que el pantà és gairebé ple, només n'emergeix una mica més de la punta.
Comencem a caminar per un camí paral·lel a la carretera que surt ben bé del costat de la zona de pícnic i seguint els corriols de les vaques i els senyals de Places Carboneres, (senyals blancs i verds) arribem a connectar amb el GR 2. Seguint , ara les marques amb pintura blanca i vermella, anem pujant. En un punt sota les cingleres de Moltorer, ens desviem per accedir a un petit mirador per contemplar el panorama, abans d’arribar a la pista del cim de l’altiplà.
Un cop a dalt ens dirigim cap el poble i ens parem i esmorzem en el fantàstic mirador de Tavertet, on podem gaudir d’una fantàstica panoràmica de la vall del Collsacabra amb els Pantans de Sau i de Susqueda als nostres peus.
Ens arribem a dintre del poble visitant l’església romànica de Sant Cristòfol del segle XI i ens arribem a fer un cafetó a un establiment del poble, ens passegem pel nucli antic d’aquest bonic, agradable i acollidor poble.
A continuació sortim del poble per on hem entrat i seguim fins al mirador de la Miradora on podem contemplar la grandiositat de la Riera de Balà, el salt del Molí-Bernat i la balma de les Corts. El paratge és fantàstic i digne d’admirar.
Ens arribem al Coll de la Malla.
Un cop al coll, continuem a mà dreta per la pista i antic carrer de la possible gran urbanització que es volia construir al Pla del Castell a la dècada dels 70, la seguim un km. i ens desviem a l’esquerra fins a trobar el fil de la cinglera del Pla Alt del Castell, on seguim el camí arran de cingle per poder gaudir més bé del panoràmic paisatge. Més endavant trobem un rètol que ens indica Baixant del Castell, el deixem i nosaltres seguim per la pista i arribem al Mirador del Castell on hi ha una taula d’orientació amb els relleus sobre la planxa de ferro que ens assenyala els punts geogràfics més interessants.
Continuem fins a trobar el rètol que ens indica el camí del Puig de la Força i comencem a baixar pel corriol passant per sota la llarga Balma del Castell on la roca ofereix un abric natural i arribem al coll del Puig de la Força.
Passem pel costat de les minses restes visibles d’uns murs del Castell de Cornil, del que se’n té constància per primera vegada l'any 917, seguint arribem al cim del Puig de la Força, que és un imponent penyal separat de la cinglera, on gaudim d’unes vistes impressionants: per un costat els cingles de Santa Cecilia, el principi del Sot de Bala amb el Salt de Tirabous i, al seu costat, el Morro de l’abella; per l’ altre costat el Montseny, els cingles de la Costa de la Rovira, la Roca del Migdia i Vilanova de Sau, molt bona part de les Guilleries i l’embassament de Sau als nostres peus.
Retornem al coll del Puig de la Força, i comencem a baixar per un corriol ben fressat i, amb forta pendent, arribem a una pista de desemboscar, la seguim a mà esquerra fins al punt on hem deixat el cotxe, donant per acabada aquesta preciosa i panoràmica ruta.
Salut i bona caminada!!!

• Date : 08/04/2019

Carte interactive

Profil de la trace GPS

À propos de cette trace GPS

Nom : Trace GPS Pantà de Sau-Tavertet-La Miradora-Pla del Castell-Puig de la Força-Pantà de Sau, itinéraire, parcours

Départ : Carretera del Club Nàutic, Vilanova de Sau, Osona, Barcelone, Catalogne, 08519, Espagne (41.97562 2.39544)

Arrivée : Carretera del Club Nàutic, Vilanova de Sau, Osona, Barcelone, Catalogne, 08519, Espagne (41.97553 2.39533)

Coordonnées : 41.97545 2.38669 41.99665 2.41950

Topographie : Carte topographique Osona

Autres traces GPS

Cliquez sur une trace GPS pour visualiser son itinéraire, ses statistiques et son profil.

1 LUCENA - MONTPELLIER

Espagne > Andalousie > Lucena

Distance : 2 964,4 Km • Dénivelé positif : 29 500 m • Altitude maximum : 1 048 m

Spain > Andalusia > Lucena

Southern section — European Divide Trail

France > Auvergne-Rhône-Alpes > Drôme > Valence

Distance : 2 423,8 Km • Dénivelé positif : 42 375 m • Altitude maximum : 2 005 m

Gravel Cyclocat Barcelona-Girona

Espagne > Catalogne > Barcelonais > Barcelone

Distance : 141,8 Km • Dénivelé positif : 1 143 m • Altitude maximum : 302 m

Barcelonne

Espagne > Haut-Ampurdan > Llançà

Distance : 1 327,4 Km • Dénivelé positif : 31 163 m • Altitude maximum : 1 735 m

Bardenas_Andorre_Mediterranee

Espagne > La Rioja > Alfaro

Distance : 1 011,0 Km • Dénivelé positif : 24 504 m • Altitude maximum : 2 214 m

Stage 26: Valence to Saint-Jean-de-Fos — European Divide Trail

France > Auvergne-Rhône-Alpes > Drôme > Valence

Distance : 1 629,8 Km • Dénivelé positif : 30 841 m • Altitude maximum : 2 005 m

OziCE Track Log File- filtered

France > Occitanie > Pyrénées-Orientales > Banyuls-sur-Mer

Distance : 1 461,0 Km • Dénivelé positif : 36 052 m • Altitude maximum : 1 742 m